10 + 1 trik pre krásne a zdravé vlasy (nielen) každej mamičky

Obdobie po pôrode a následné dojčenie býva pre vlasy naozaj zaťažkávajúcou skúškou. Nejedna čerstvá mamička by o tom vedela rozprávať.

Patríte k ženám, ktoré v snahe pýšiť sa krásnou a bujnou hrivou míňajú desiatky eur mesačne za zázračné prípravky? Verte nám, ide to aj inak.

Trvá istý čas, kým sa hormonálna hladina žien po pôrode ustáli. Mnohé mamičky nám dajú za pravdu, že šestonedelie, ale i niekoľko ďalších týždňov, svoje vlasy nespoznávali. A hoci ženské telo je úžasné a všetky odchýlky ustanú, nie je na škodu predstaviť si obľúbené, skrášľovacie finty pre vlasy. Dámy, ktoré ich majú krásne a zdravé, nedajú dopustiť napríklad na tieto, v praxi osvedčené rituály.

1. Netreba ich umývať denne

Možno si to dokážete predstaviť iba ťažko, no pre vlasy je postačujúce, ak si ich umyjete dva razy do týždňa. Presne to tvrdia ženy s nádhernou hrivou. Umývate si ich na dennej báze? zbytočne z nich odstraňujete maz, ktorý si pre vlastnú ochranu pred vysušením a nežiaducimi externými vplyvmi vytvoria. Nepoužívajte ani suché šampóny, ktoré situáciu zhoršia a nealternujte nimi každodenné umývanie.

2. Bez kondicionéru to nepôjde

Ten je doslova must-have správnej starostlivosti, tak na to nezabúdajte. Vlasy totiž hydratuje a chráni. Nechajte ho pri umývaní vlasov pôsobiť aspoň zopár minút pod kúpacou čiapkou, čím jeho zvlhčujúci efekt ešte umocníte. 

3. S teplom opatrne

Žehličky, kulmy, fény. Pomôcok, ktorými si dopomáhame k skvelému účesu, je k dispozícii viac než dosť. No pozor! S teplým vzduchom to nepreháňajte. Pravdou je, že takisto ako pričasté umývanie vlasov, aj tieto obľúbené ženské vychytávky, vďaka ktorým viete byť každý deň iná, vlasy vysušujú. Tie potom vyzerajú krepovito, bez lesku a už na prvý pohľad nezdravo.

4. Na technike záleží

Ak je reč o česaní vlasov, ide o ďalší detail, ktorý často prehliadame. Pre česanie vlasov je ideálnou voľbou hrebeň so širokými zúbkami. Ak máte na výber, určite preferujte ten drevený. Aby ste eliminovali lámanie vlasov, česanie by malo začínať od končekov nadol. Investujte tiež do kvalitnej kefy. Tá vás zbaví odumretých vlasov a zabezpečí im zdravší lesk.

5. Nezabudnite na pokožku

Ani vlasová pokožka nie je predsa od macochy. Pri umývaní vlasov si ju dôkladne, niekoľko minút pomasírujte. Vďaka tomu sa poriadne prekrví a odmenou vám budú zdravšie, vyživenejšie vlasy. Do danej aktivity môžete zapojiť aj partnera a spojiť príjemné s užitočným. 

6. Aké máte uteráky?

Napadlo by vám, že v rámci správnej starostlivosti o vlasy zohrávajú svoje aj uteráky? Materiál, z ktorých sú vyrobené, majú na kvalitu vlasov veľký vplyv, pričom to isté platí aj o vankúšových obliečkach. Jedným z najpriateľskejších materiálov k vlasom je hodváb, čiže hodvábne návliečky, pretože pomáhajú vlasom udržiavať ich prirodzenú vlhkosť.

7. Zdravá strava je základ

Vlasy je potrebné vyživiť nielen zvonka, ale i zvnútra. Sortiment zameraný na zdravé a krásne vlasy je v súčasnosti viac než bohatý. Na trhu dostať kúpiť kvalitné oleje a vlasové masky, balzamy, kondicionéry, no nič z toho neprinesie osoh, ak neprijímate dostatok živín a vitamínov aj v strave. Hlavne ryby, čerstvá zelenina, kokosový olej a avokádo bývajú na nezaplatenie.

8. Obrátené umývanie

Už ste o ňom počuli? Ide o trik, ktorý odporúčajú svetoznámi vlasoví stajlisti. Jeho jadro spočíva v tom, že pri umývaní vlasov spravíte opačný postup. Najskôr si na ne aplikujete kondicionér a až v druhom kroku šampón. Pri zmývaní si dajte pozor, aby voda nebola príliš horúca a stavte na vlažnejšiu teplotu. Ten rovnako ako aj masáž prispeje k dôležitému prekrveniu pokožky.

9. Ako spávate?

Spíte s rozpustenými vlasmi alebo stiahnutými? Nie je dobré chodiť spať v cope ani v drdole. A už tobôž nie s mokrými vlasmi. Ak to už inak nejde, zapleťte si ich aspoň do voľnejšieho vrkoča. Je však oveľa zdravšie, keď ich pred spaním necháte voľne uschnúť. V prípade, že musíte použiť fén, nezabudnite na ne predtým naniesť produkt na ich ochranu pred teplom. Oddychujte s rozpustenými vlasmi, korienky si potrebujú oddýchnuť a nie byť stiahnuté. Ak ich týmto spôsobom namáhate aj počas spánku, vlasy sa stávajú náchylnejšími na lámanie a padanie. 

10. Šikovné ruky odborníka

Mať dobre padnúci strih vlasov je gro. Perfektný účes vás zmení na nepoznanie. Odhliadnuc od pandémie, s ktorou stále bojujeme a zmena situácie je stále v nedohľadne, dobrý kaderník so skvelými referenciami je jednoznačne položka, do ktorej sa oplatí zainvestovať. 

11. Prvá pomoc z kuchyne

A na záver jedna pikoška, o ktorej ste možno doposiaľ nepočuli. Pokiaľ sú vaše vlasy príliš mastné a nestíhate si ich umyť, poslúžiť vám môže múka. Naneste si trošku múky do vlasov – konkrétne na miesta, ktoré sa vám zdajú byť najmastnejšie. Nechajte ju tam pôsobiť približne tri až päť minút a zbytky múky hrebeňom, prstami alebo štetcom z vlasov odstráňte.

Náš tip:

Mimoriadne účinný pri starostlivosti o vlasy je kokosový olej. Nielenže posilňuje štruktúru poškodených vlasov a zvlhčuje vlasové folikuly, no prameňom dodáva stratený lesk aj hebkosť. Primerané množstvo kokosového oleja vmasírujte do vlasov a nechajte pôsobiť aspoň hodinu. Ihneď po opláchnutí pocítite priaznivé účinky kokosovej kúry na vlastnej koži, lepšie povedané vlasoch.

Pridať komentár